اخبار فناوری

چه ویتامین هایی برای پیشگیری از ریزش مو مناسب هستند؟ | چشم برتر

  • تاریخ : 30ام اردیبهشت 1398
  • موضوع : بلاگ
  • بازدید : 29 بازدید
  • نظرات : بدون نظر

رژیم غذایی ضد ریزش مو

  1. ویتامین آ
  2. ویتامین ب
  3. ویتامین ث
  4. ویتامین د
  5. ویتامین ای
  6. ویتامین ب ۵ (پانتنول)

چگونه با مصرف ویتامین می توان ریزش مو را کنترل کرد؟

اغلب ما روزانه مکمل ویتامین مصرف می کنیم تا سلول ها و بافت جدید مو تشکیل شود. هر وقت برای کوتاهی مو به آرایشگاه می‌رویم از آرایشگر می‌پرسیم که چه ویتامین هایی برای پیشگیری از ریزش مو مناسب هستند؟ متخصصین معتقدند ویتامین ب ۵، ویتامین ب ۶، بیوتین، فولیک اسید، ویتامین ای، ویتامین ث و ویتامین ای بر تقویت مو، پوست و بدن تاثیر دارند.

ویتامین های خاصی مانع ریزش مو می شوند اما تنها در صورتی که درست مصرف شوند. بنابراین باید بدانید کدام ویتامین مشکل را حل می کند.

بهترین ویتامین ها برای کنترل ریزش مو

۱- ویتامین A

این ویتامین میزان رتینوئیک اسید در فولیکول های مو را تنظیم می کند. بنابراین نه تنها برای پوست مفید است بلکه به رشد مو کمک می کند. همچنین مو را مرطوب کرده و سالم نگه می دارد. ویتامین آ در این مواد موجود است:

  • هویج
  • سیب زمینی شیرین
  • اسفناج
  • سبزیجات برگ تیره
  • تن ماهی
  • کاهو
  • فلفل قرمز شیرین
  • مانگو

۲- ویتامین B

یکی از بهترین ویتامین ها که با کنترل استرس ریزش مو را کنترل می کند، اینوزیتول و B12 برای رشد مو موثرند. ویتامین ب در این مواد موجود است:

  • تخم مرغ
  • گوشت
  • پاپایا
  • پرتقال
  • لوبیا
  • طیور

۳- ویتامین C

آهن غذا در رشد مو تاثیر بسیاری دارد و ویتامین C به بدن کمک می کند تا آهن مواد خوراکی را به خوبی جذب کند همچنین به تولید کلاژن که برای حفظ ساختار بدن و ترمیم آن ضروری است کمک می کند. ویتامین ث در این مواد یافت می شود:

  • گواوا
  • اسفناج
  • سبزیجات برگ تیره
  • فلفل دلمه زرد
  • بروکلی
  • کیوی
  • پرتقال
  • لیمو شیرین
  • لیمو ترش
  • نخود
  • پاپایا

۴- ویتامین D

این ویتامین با تحریک فولیکول و سلول های مو رشد را تقویت کرده و از ریزش پیشگیری می کند. در زمان رنگ کردن مو این ویتامین می تواند از آسیب جلوگیری کند. ویتامین دی در این مواد موجود است:

  • ماهی
  • صدف
  • روغن جگر ماهی
  • سالامی
  • گوشت
  • سوسیس
  • توفو
  • شیر سویا
  • تخم مرغ
  • قارچ
  • لبنیات

۵- ویتامین E

این ویتامین مویرگ ها را تحریک کرده و گردش خون سر را تقویت می کند. همچنین با وجود آنتی اکسیدان و خواص ضد التهابی به رشد مو کمک می کند. ویتامین ای در این مواد موجود است:

  • اسفناج
  • توفو
  • آووکادو
  • بادام
  • دانه آفتابگردان
  • روغن زیتون
  • بروکلی
  • کدو

۶-ویتامین B5 (پانتنول)

این ویتامین که با نام ویتامین ب ۵ یا پانتنول (یا همان دی-پانتنول) شناخته می شود ماده اصلی محصولات ضد ریزش مو است. ویتامین ب ۵ در این مواد یافت می شود:

  • قارچ
  • پنیر
  • ماهی چرب
  • تخم مرغ
  • آووکادو
  • گوشت
  • طیور
  • دانه آفتابگردان
  • سیب زمینی شیرین

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.